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Geschrieben

Guten Tag

 

 

Wer hat schon erste Erfahrungen mit dem Flight Sim World von Dovetail?

 

Lohnt sich ein wechsel von FSX?

 

Vielen Dank für allfällige Inputs.

Geschrieben

Ganz ehrlich? Ich würde mir stattdessen überlegen, auf den Prepar3d v4 zu wechseln. Meine Prognose: Flight Sim World ist in maximal 2 Jahren tot.

Roland Grunder
Geschrieben (bearbeitet)

Guten Tag Marino

 

Vorab, ich habe den FSW auf der Platte. ;) Wir müssen erst einmal anmerken, dass der FSW Early Access ist, sprich, noch in unvollendeter Form. Im Vergleich zum "nackten" FSX hat es mit der Zusammenarbeit von ORBX sicher die hübschere Grafik, aber nicht die FSX / P3D ORBX Qualität. Es ist auch kein neuer FS, sondern ein etwas auf 64 BIT aufgemotzter FSX. Dann hat es momentan nur propellergetriebene GA Flugzeuge, also keine Airliner. Noch hat es kein implementiertes reales Wetter, dann ist die Sprachausgabe des ATC auf dem Niveau früherer FS98 Adddons. Wenn jemand in die Flugsimulation einsteigen möchte, am liebsten nichts installiert, konfiguriert und schnell mal von A nach B fliegen will, ist mit dem FSW nicht schlecht bedient. Selbst werde ich den FSW weiter verfolgen, aber vom FSX auf den FSW umsteigen würde ich "noch" nicht. Du kannst ihn natürlich bei Steam auf die Wunschliste setzen, dann bekommst du eine Mail, sollte er einmal in einer Sonderaktion zu haben sein. Leider fürchte ich fast etwas wie Christian, dass sich der FSW nicht etablieren kann. 

Bearbeitet von Roland Grunder
  • 4 Wochen später...
Geschrieben (bearbeitet)

Im Moment ist er bei Steam für 18.- zu haben. Immer noch early access.

 

Gruss,

Thomas

Bearbeitet von ThomasBauer
  • 1 Monat später...
Geschrieben

Guten Tag

 

Wenn wir die FSW.cfg mit der FSX.cfg vergleichen, sehen wir, dass hier eigentlich Altes als neu verkauft wird.

So verkauft uns Dovetail, etwas überspitzt gesagt, mit dem FSX-SE und dem FSW zwei Mal das selbe Spiel, 

 

fswfsx.jpg

 

Selbst werde ich die Entwicklung noch etwas verfolgen, aber bereits macht sich in der Community Unmut darüber breit, dass im Early Access Status bereits DLC's, also Addons, zum Kauf angeboten werden.

 

 

 

 

 

 

  • 5 Wochen später...
Geschrieben

Nun, es hört sich wohl eher an wie Microsoft Flight.

 

Für den 0815 Anwender ;)

Geschrieben

Guten Tag Martin

 

Nicht unbedingt, Flight war ja eher ein Arcadespiel, während der FSW komplett auf dem FSX basiert. Es kann ja auch spannend sein, eine Piper von NDB zu NDB zu steuern, ohne den AP zu benutzen. Denke, sollten sie es hinkriegen mit einer finalen Version, werden auch Jets im Angebot sein. Vielmehr hat man aber das Gefühl, die wissen nicht so recht, was sie machen, und langsam macht sich auch der Unmut in der Szene breit.

 

Ein Beispiel sind die letzten Updates:

 

  • Reduced intensity of moon specular reflections
  • Fixed cockpit shadow gap artefacts seen in certain aircraft
  • Improved terrain blending of dirt runways

 

Echt, so lange es in Bern so aussieht, sind mir Mondreflektionen und Schatten so etwas von.............

 

belp.jpg

  • 2 Monate später...
Geschrieben

Guten Tag

 

Leider hat sich an der Insel des Airport LSZB trotz Meldung noch nichts geändert. :/

Aber ist ja auch nicht der wichtigste Airport dieser Welt.

 

Trotzdem an dieser Stelle ein Blick in die Planung für 2018.

 

Flight Sim World Enters Phase 2 Of Development
18. JANUAR - STEPHEN.HOOD
Hello everyone - some big news today (as I’m sure you’re all aware), I wanted to use this developer update post to talk in more detail about Flight Sim World moving onto Phase 2 of Development. Since our debut last May, we’ve introduced major updates (for example, Advanced Weather and our Cold + Dark implementation), and made over 500 bug fixes, tweaks and numerous other alterations based on your feedback.

With the release of Update 16 today, we’ve squashed more bugs, adjusted the avionics and made numerous alterations to mission difficulty, all based on what you’ve been telling us. You can read the full update notes here, but in this post I really want to talk about what’s next for Flight Sim World.

Flight Sim World has left Early Access and is now in Phase 2 of development!

Whilst in Early Access we’ve been extending the underlying technology and working with select partners on the SDK. This has been released not only to developers, but made available to you. Our intention was always to cement a stable platform and come out of Early Access. It’s been a great environment in which to develop but, if truth be told, can all too easily become a comfortable home you never want to leave! We don’t want to get too comfortable. 

With that in mind, we’re switching our focus to some of our longer term goals, meaning there won’t be as many quick updates, but instead more impactful changes and big feature additions. We’ve got a lot planned for 2018, including IFR implementation, expanding the core fleet of aircraft, improving the look of the world, live weather and my own personal pet project, improvements to ATC, to name just a few.

I’ve said that I want to build a platform that will stand the test of time over the next 5 or 10 years. We’re not there yet, but the goal hasn’t changed and the journey we’re on together is far from over. This next stage of development is a necessary change of gear. So let me take a moment to answer a few questions I think you might have.

Have you finished developing?

No. We’ve got a suite of exciting updates planned for the sim and our entire small development team is in regular discussion about what we’d like to work on next. We’re eager to share that with you (and will discuss some of that below), but I just want to take a moment to stress how grateful myself and the team are for all your support thus far. The constructive feedback you’ve given us to date has been invaluable in helping to create this foundation for us to build upon, and will continue to be a building block as we further expand the core simulator. It’s the beginning of a new phase, with less small updates, instead the delivery of larger features.

About those features, what’s next?

One of the most exciting things for us is seeing you all sink your teeth into our meatier updates. We want to deliver larger updates into core Flight Sim World package. So what’s coming in Phase 2?

We’ve talked in the past about our work in Early Access as laying the foundations. If we take Advanced Weather as an example, the implementation of trueSKY was the foundation for where we want to take weather in Flight Sim World. It wasn’t easy, opting to integrate an altogether new system into FSW. We took that route because we believe the difference it makes is worth the challenge of implementation. It’s a disruptive approach, one designed to bring about necessary change. I hope you can already see, even at this early stage, the positive improvement it brings to the overall experience. What’s really important is where we take it next. Wouldn’t it be more exciting if you had to work around changing weather?

So our next release will be adding dynamic weather into the simulator on February 1st. This forms the basis of the technology that will power the future implementation of Live Weather.

Wait, did you just say dynamic weather?

Yes, and we can’t wait to see you what you think when the weather takes a turn for the worse or when the cloud breaks and you spot an opportunity to climb on top. The weather themes have been great, but it’ll be a whole lot more realistic as we mirror the unpredictability of the real world, complete with seasonal variation.

That’s not all! We want to give you more options about what you fly in Flight Sim World, starting with the addition of two new variants of the PA-18 Super Cub. We’ve added the amphibious and tundra tyres versions today! So, if you’re looking to take off and alight on water, or tackle rougher terrain, you’ll be able to do so. We appreciate this isn’t the type of aircraft you’ve been specifically asking for (more on that below), but we wanted to release this to you as a thank you for being part of this ambitious journey.

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So what about the Long-Haul?

No great simulator was built in a day, and we’ve got ambitious development goals. I wanted to share some of those with you here.

One thing we’ve been working on a lot recently is bringing the first jet into Flight Sim World. This requires adding IFR functionality to the sim (something that’s been on our hitlist for a while). The first jet will have all the features necessary to allow novice as well as experienced simmers to get involved in instrument flight.

We’ll dive into more specifics on that in a separate post on Steam and the Flight Sim World website in the near future. We’ll also be adding another new aircraft into the simulator, something that’s quite unlike anything you’ll have seen in Flight Sim World thus far.

One of my personal long-term goals has always been to overhaul the ATC. I want to build an ATC that doesn’t take you out of the experience but rather gives you goosebumps. I’ve long felt that more complex aircraft, realistic weather, instrument flight and a modern ATC system would combine to provide that wow moment. In all honesty I find radio comms one of the crucial elements of flight, even in light aircraft, that simply isn’t portrayed well enough in any flight simulator. That’s just an example of some of the things we’re looking at from a developer perspective. What do you all think?

That’s all for now. 2018 is going to be an amazing year for Flight Sim World and we’re eager to share more with you as we continue our endeavour to push the boundaries of flight simulation. Welcome to Phase 2.

Oh, and one last thing. I previously mentioned two additions to the stock fleet of aircraft, starting with the jet and a ‘mystery’ aircraft. Of course we haven’t forgotten about those of you who want bigger airliners and will have more to share on that later in 2018.

Thank you for your support thus far, we want to deliver more for FSW in Phase 2 and beyond with larger updates, and we’ll keep you up to date here regularly.

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Steve Hood & The Flight Sim World Dev Team
Geschrieben

Das Problem von FSW: sie müssen es irgendwie hinkriegen, dass es nicht einfach "another ESP-based flightsimulator" wird. Denn genau dies ist es im Moment und erst noch ein "Schlechter". Besseres ATC, live Wetter, Jets mit brauchbarer Navigation etc. bieten alle gängigen Flugsimulatoren bereits, auch wenn meist nur via Addon. Trotzdem: mit ausschliesslich neuen Kunden wird der FSW kein Geld verdienen, Ziel müsste es sein (auch wenn man das nie zugibt...), arrivierte Simmer für ihre Plattform zu begeistern und abzuwerben. Solange also FSW nicht ein deutlich besseres Grundgerüst bietet als P3D oder XP, gibts schlicht keinen Grund, sich den Simulator mal genauer anzuschauen. Da haben kleinere Sims mit aktueller Engine vermutlich noch die besseren Chancen, bspw. der Buschflieger-Simulator Deadstick. Solche Nischen-Sims bieten dann wenigstens tatsächlich etwas Neues bezogen auf das technische Grundgerüst...

  • 3 Monate später...
Geschrieben (bearbeitet)

Das wars dann wohl:

 

https://flusinews.de/2018/04/dovetail-games-stellt-flight-sim-world-ein/

 

Die Nachricht kommt ein wenig überraschend, und doch verwundert sie eigentlich nicht wirklich: Wie Cryss Leonhart von Dovetail Games auf Steam bekanntgegeben hat, wird die Entwicklung am Simulator Flight Sim World eingestellt.
Bearbeitet von Kitfox503
Geschrieben (bearbeitet)

Meine Prognose: Flight Sim World ist in maximal 2 Jahren tot.

 

Ok, ich lag daneben...

Bearbeitet von AnkH
Geschrieben

Ok, ich lag daneben...

 

nun, es hat länger gedauert als bei Microsoft Flight ;)

  • 4 Jahre später...
Roland Grunder
Geschrieben

Guten Tag

 

Nach jahrelanger Warteschlaufe ist nun auch das Projekt Deadstick Bush Flight Simulator eingestellt worden. 

 

"Pilots,
Deadstick is the game I have always dreamed of playing. Eight years ago I founded REMEX Software to make that dream a reality and create my perfect bush pilot sim.

Coming out of the mainstream gaming industry, I knew making an indie title would be a risk. Most indie projects fail to get off the ground, but we produced build after build and had the great opportunity to demo our work at Cosford Flight Sim Show and FlightSimExpo. It took no time at all before a community surrounded our little indie title. Pilots from around the world wanted to get their hands on Deadstick.

We secured a publishing deal as we continued development, growing the community even more. But making a game is no easy task. We spent years coming in to the office early and staying late aiming for an eventual early access release, but goals never seemed to get any closer. As we missed deadline after deadline, it became clear that Deadstick will have to remain a dream for the time being.

I hope to eventually return to Deadstick in the future. What we have now is not enough to release as a demo, much less early access. The reality is that the game has been shelved and will continue to be for the forseeable future. I thank you all for your positive comments, your encouragement and, most importantly, for dreaming with me.


Fly high,

Chris Cheetham
REMEX Software Ltd"

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