cosy Geschrieben 10. August 2019 Teilen Geschrieben 10. August 2019 A220 aus allererstem Produktions (#50018 und 50019) Weiss jemand, ob diese beiden Maschinen an Swiss ausgeliefert wurden - und wenn ja, welche Immatrikulationen sie erhielten? Bruno (alias COSY) (copy/paste aus www.fliegerfaust.com) A220 - Airbus is Scrapping three (3) already built aircraft First, something I've wrote about a few times and also Normand Hamel (see "Normand's Run-Up Pad" section), I mean the A220-100 (CS100) MSN 50007, 50008 and 50009... Those are early production CSeries aircraft built after "Production 1, aka P1" aircraft (MSN 50006). The first 5 (i.e. 50001 – 50005) are aircraft built for the testing and certification process of the CSeries (now A220), called FTVs (FTV1 to FTV5, FTV stands for "Flight Test Vehicle"). The first "official" production aircraft was the 6th CS100 (called A220-100 by Airbus) (MSN 50006). This aircraft, MSN 50006 was never delivered and is still parked east of Wichita, Kansas (inside!) Following were MSN 50007, 50008 and 50009. Rumours had them assigned to Braathens Regional Airlines (BRA), formerly Malmö Aviation, who was supposed to be the CSeries launch customer but Malmö never took delivery of any aircraft associated with their order. SWISS became the official launch customer and decided to take their first CSeries starting at MSN 50010 and up. More on Malmö delays here For two years those three aircraft has been sitting outdoor at Mirabel Airport 24h a day challenging the rain and heat of summer, the snow and cold temperature of winter. During last winter one of those 3 aircraft (MSN 50007) was resting on its tail after the front/nose gear cable holding it down broke. An article on this even can be found here. (When the uncompleted aircraft has no engine and no interior the center of gravity makes its tail too heavy to be able to stand on its landing wheel correctly without attaching the aircraft nose gear to the ground). Airbus will be deciding this week to officially scrap those 3 early A220 (CSeries) aircraft and to return to the inventory the parts that can be salvaged from them since the cost to bring those aircraft up to the current production status would be too high. The actual lost associated by officially writing off those aircraft is unknown at this time. It is expected that this write-off will be applied before the end of September, i.e. the 3rd quarter result. Weirdly enough is that SWISS is to take delivery of one of those (but slightly not as old) aircraft that were also parked (storage) outdoor, i.e. MSN 50018 and 50019. Maybe Airbus / Bombardier realized how expansive it was to revive 50018 back from the dead? But SWISS will still be taking 50019, so, one more to be brought back inside for a major tuned up soon. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
HB-JHD Geschrieben 11. August 2019 Teilen Geschrieben 11. August 2019 (bearbeitet) Die 50018 wurde Anfang Juli als HB-JBI an Swiss übergeben und die Nr. 19 sollte auch bald als JBJ folgen. Bearbeitet 11. August 2019 von HB-JHD Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
arvika Geschrieben 8. Oktober 2019 Autor Teilen Geschrieben 8. Oktober 2019 Laut Aero Telegraph von heute hat SWISS mitgeteilt, dass der letzte noch fehlende CS-100 in eine CS-300 umgewandelt wurde. Eigentlich brauche man den CS-100 vor allem für London City und für Florenz, und da würden acht Maschinen genügen. Die Auslieferung des noch fehlenden CS-300 erfolgt nun erst Ende 2020, da man sich beim Bau wieder hinten in der Reihe anstellen muss. Die CS-300 sei wirtschaftlicher als das kleinere Modell. Zudem werde bei SWISS der Name der C-Series auf Beginn des Winterfahrplans 2019/2020 auf den heute üblichen Airbus 220 umgestellt. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
conaly Geschrieben 9. Oktober 2019 Teilen Geschrieben 9. Oktober 2019 vor 10 Stunden schrieb arvika: Zudem werde bei SWISS der Name der C-Series auf Beginn des Winterfahrplans 2019/2020 auf den heute üblichen Airbus 220 umgestellt. Tatsächlich sind schon heute in den Buchungen für den Winterflugplan die Maschinen als A220 ausgewiesen. Hab im Dezember nen Flug CDG-ZRH mit der CS300, welche schon bei der Buchung im August als A220-300 im Buchungssystem (bei Lufthansa) stand. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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