efcop Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Endlich:-) heute um 0900 EST findet die Pressekonforenz in Montreal statt 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Volume Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 [klugscheiss] Da wir immer so gerne auf den Journalisten und ihren Übersetzungskünsten rumreiten... Was der Engländer an sich "certified" nennt, wird seit über einen halben Jahrhundert in Deutsch als "zugelassen" bezeichnet. [/klugscheiss] Aber heute machen am Ende des Tages ja eingedeutschte Anglizismen Sinn... Klingt gerade für Businesspeople mehr up to date, und nicht so old-fashioned (nicht zu verwechseln mit old style, denn das ist ein positiv besetzter Begriff). Glückwunsch an das Team in Montreal, sie haben ein zukunftsweisenes Clean Sheet Design mit einer Menge neuer Technologie auf die Beine gestellt. Hoffen wir der Markt nimmt es an, und die wirtschaftliche Gesamtsituation gibt diesem sehr sparsamen aber teuren Flugzeug in dieser Größe eine Chance. Gruß Ralf Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
F-LSZH Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Clean Sheet Design mit einer Menge neuer Technologie Du meinst Technik? Technologie meint nämlich Verfahrensweisen, und nicht das was der Angelsachse mit "technology" bezeichnet. :-P 2 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Kuno Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Aber heute machen am Ende des Tages ja eingedeutschte Anglizismen Sinn... Ich finde grundsätzlich: Anglizismen sind Bullshit 3 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Volume Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Du meinst Technik? Technologie meint nämlich Verfahrensweisen, Exakt, zum Beispiel das Vakuuminfusionsverfahren für die CFK Tragflächen. Was die Jungs in Belfast produzieren ist 40 Jahre moderner als das was da in Spanien oder den USA teilweise gemacht wird. Aber Technik (wie das GTF) natürlich auch. Ich hoffe, bald mal damit zu fliegen. Gruß Ralf Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Heiri_M Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Ich finde grundsätzlich: Anglizismen sind Bullshit Genau, Kuno! Bullshit! ;-) 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
efcop Geschrieben 18. Dezember 2015 Autor Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 hier der offizielle Pressrelease: Bombardier’s all-new CS100 Aircraft Awarded Transport Canada Type Certification Delivery to first operator SWISS on track for Q2 2016; CS300 aircraft certification expected within six months Montréal, December 18, 2015 – Bombardier Commercial Aircraft announced today that its all-new CS100 aircraft received its Transport Canada Type Certification following a comprehensive and rigorous testing program, which included more than 3,000 flight test hours, the validation of thousands of test results and the authentication of extensive design and performance data. Obtaining the Type Certificate for the CS100 aircraft paves the way for the delivery and entry into service of the CS100 aircraft with first operator SWISS in Q2 2016. “This is an historic moment for Bombardier. Years of dedicated efforts and collaboration culminate today in a very proud moment for many as we celebrate the CS100 aircraft’s Transport Canada Type Certification. I heartily congratulate our teams for their commitment to developing, testing and certifying the CS100 aircraft,” said Fred Cromer, President, Bombardier Commercial Aircraft. “Bringing to market the only new family of aircraft developed for the 100- to 150- seat market segment in close to 30 years is a standout accomplishment -- the C Series aircraft is now well on its way to opening up new opportunities for operators, while delivering unrivalled economic advantages, performance, and environmental credentials. It’s the new reality for the single-aisle market.” Design Approval Designees (DADs), engineers authorized to act on behalf of the Minister of Transport to approve aeronautical design and make findings of compliance, worked closely with Transport Canada over the last five years planning, testing, and reviewing thousands of technical drawings and documents that ultimately define the C Series aircraft and allow it to be built against this design definition. Once Bombardier demonstrated that the C Series aircraft design fully complied with the safety requirements mandated by Transport Canada, the aircraft was issued its Type Certificate. “Our highly skilled Flight Test, Ground Test and Engineering teams, along with our suppliers, have successfully designed, developed, tested and certified this best-in-class aircraft -- introducing multiple new technologies resulting in the aircraft exceeding the performance targets we committed at program launch,” said François Caza, Vice President, Product Development and Chief Engineer, Bombardier Inc. and Head of Bombardier’s Design Approval Organization. “I applaud our employees’ innovation, dedication and engagement on achieving this key milestone. I am confident we will execute on our next commitments with the same diligence and excellence.” 2 Bombardier’s CS300 aircraft, the larger model, is on track to obtain its Type Certificate within the next six months as planned. Bombardier will continue to work with Transport Canada to validate the CS100 aircraft’s training syllabus. “Today we salute everyone that has dedicated years of service and commitment to developing the C Series aircraft and I wish to personally thank all our customers, partners, suppliers and more than 2,300 employees at various Bombardier facilities for their contributions to the program,” said Rob Dewar, Vice President, C Series Aircraft Program, Bombardier Commercial Aircraft. “While we shift this same focus and dedication towards ensuring a flawless entry-into-service alongside first operator SWISS -- with first delivery planned in the second quarter of 2016 -- we also look forward to continuing demo flights to showcase this magnificent aircraft to airlines and other interested operators around the world.” About C Series Aircraft The C Series family of aircraft, representing the fusion of performance and technology, is a 100 per cent all-new design that offers operators potential savings of between US$ 7.5 to 12 million per aircraft. By focusing on the 100- to 150-seat market segment, Bombardier has designed the C Series aircraft to deliver unparalleled economic advantage to operators and to open up new opportunities for single-aisle aircraft operations. All noise performance testing on the CS100 aircraft has been completed and data confirms it is the quietest in-production commercial jet in its class. The aircraft’s noise performance and its outstanding short-field capability make it ideal for varied types of operations. The C Series aircraft's maximum range has also been confirmed to be up to 3,300 NM (6,112 km), some 350 NM (648 km) more than originally targeted. The aircraft is delivering more than a 20 per cent fuel burn advantage compared to in-production aircraft, and a greater than 10 per cent advantage compared to re-engined aircraft. The C Series aircraft will also emit 50 per cent fewer NOX emissions than the CAEP 6* NOX emission standards. In addition to delivering best-in-class economics with the C Series aircraft, Bombardier has placed considerable emphasis on cabin design to ensure an excellent passenger experience. The C Series aircraft’s larger seats, overhead bins and windows create a widebody feel that offers passengers unparalleled comfort. The CS100 and CS300 aircraft have over 95 per cent parts commonality, as well as the same type rating. The groundbreaking Pratt & Whitney PurePower® PW1500G engine, combined with advanced aerodynamics, delivers reduced fuel burn, noise and emissions, increasing the aircraft’s environmental and social compatibility. 3 Bombardier has booked orders and commitments for 603 C Series aircraft, which include firm orders for 243. 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
oneworldflyer Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Ich finde grundsätzlich: Anglizismen sind Bullshit Am Ende ist eh alles Protoindoeuropäisch... *duckundweg* Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
ILS28 Geschrieben 18. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 18. Dezember 2015 Hier noch ein Bild: (https://twitter.com/FlySWISS/status/677883004262334465) Gruss, Dominik 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
SR292 Geschrieben 20. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 20. Dezember 2015 (bearbeitet) Hier noch ein Bild: (https://twitter.com/FlySWISS/status/677883004262334465) Gruss, Dominik Danke fürs Bild. Aber die Schriftzüge "C SERIES" und "BOMBARDIER" werden hoffentlich nicht so bleiben.... Hat jemand Infos zu den Taufnamen der neuen Flieger (C und 777)? Bearbeitet 20. Dezember 2015 von SR292 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
N251AY Geschrieben 20. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 20. Dezember 2015 Wieso nicht? Der Prototyp wird eh nicht ausgeliefert. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
SR292 Geschrieben 21. Dezember 2015 Teilen Geschrieben 21. Dezember 2015 Wieso nicht? Der Prototyp wird eh nicht ausgeliefert. Klar. Was ist sagen wollte: Ich gehe davon aus, dass die Schriftzüge bei den ausgelieferten Modelle diskreter sein werden. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.