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Interessanter Artikel zum Thema "High-Altitude Ice Crystal Icing Can Cause Engine Failure"


FalconJockey

Empfohlene Beiträge

Sehr geehrte Kollegen,

 

anbei ein Link zu einem sehr interessanten Beitrag, man lernt ja nie aus!

 

High-Altitude Ice Crystal Icing Can Cause Engine Failure

This type of icing does not appear on radar due to its low reflectivity. Neither airplane ice detectors nor visual indications reliably indicate the presence of ice crystal icing conditions. It is often undetected by the flight crew and has caused many high-altitude engine failures

 

[..]

Pilots are advised to avoid reflective regions by more than the typically recommended 20 nm from areas where large convective cells are present. (In engine types that have been identified as at risk while pending modification, a distance of 50 nm from such areas has been recommended). Pilots are advised not to overfly convective cells. Flight upwind of the cell is recommended to avoid the spreading anvil downstream and to limit exposure to high ice particle content conditions. Use of a thrust setting above flight idle during initial descent from high-altitude cruises in the tropics is a prudent precaution.

[..]

 

 

Weiter geht es unter diesem LINK.

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Da gibt es von General Electric auch ein Dokument (SIL oder AOT oder so) für die Trent-Tribwerke zu.

Soll noch einer sagen, nach 100 Jahren Luftfahrt gibt es keine neuen Phänomene mehr zu entdecken.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2013-11-25/boeing-warns-of-ice-risks-for-ge-powered-787s-in-storms

 

Gruß

Ralf

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  • 2 Wochen später...
Gast theturbofantastic

Da gibt es von General Electric auch ein Dokument (SIL oder AOT oder so) für die Trent-Tribwerke zu.

Soll noch einer sagen, nach 100 Jahren Luftfahrt gibt es keine neuen Phänomene mehr zu entdecken.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2013-11-25/boeing-warns-of-ice-risks-for-ge-powered-787s-in-storms

FAA AD 2013-24-01 betrifft nur 747-8 und 787-8 mit GEnx Triebwerken, die im AD aufgeführt sind.

Trent = Rolls-Royce.

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