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Die gute alte Zeit?


josch

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Rumors aus einem deutschsprachigen Forum verlauten, daß ACG (Air Cargo Germany) plant, 2nd Officers direkt ab Flugschule auf Boeing 747-400F zu schulen.

 

Die Jungs werden mit 24 Lenzen auf 744 jedenfalls ordentlich Eindruck bei den Mädels machen - und umgekehrt natürlich auch ;)

 

Gruß

Johannes

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Die Jungs werden mit 24 Lenzen auf 744 jedenfalls ordentlich Eindruck bei den Mädels machen - und umgekehrt natürlich auch ;)

 

 

Nur fliegen auf den Cargo-Bombern keine Mädels mit, denen man imponieren könnte. Da kannst dir genau so gut vom Kostümverleih eine Pilotenuniform holen (sogar mit 4 Streifen) und Dich vor einem Jumbo fotografieren lassen ;)

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Vielleicht meinte er, dass die Jungs auf den Mädels auch Eindruck machen werden :D

 

Und der Uniformtrick wurde hier im Forum auch schon beim Avatar probiert. War sehr offensichtlich ;)

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Nur fliegen auf den Cargo-Bombern keine Mädels mit, denen man imponieren könnte. Da kannst dir genau so gut vom Kostümverleih eine Pilotenuniform holen (sogar mit 4 Streifen) und Dich vor einem Jumbo fotografieren lassen ;)

 

So woar's jo ned gmant - ausserdem imponieren Piloten eh nur den jungen F/A's - die Erfahrenen haben doch schon längst den Durchblick - oder?

:005:

 

Ich meinte es doch Ausgehen oder so. Wenn ein 24-Jähriger an der Bar auf dem Handy-Fotoalbum das doppelstöckigen Riesenteil - das er "fliegt" - herzeigt, dann ist wohl nahezu jede Maid Anfang 20 beeindruckt - ausser sie ist Grün oder bei Global2000 :D

 

Hier ein historisches Klischee der ersten Güte - die Lady schmeisst sich sogleich an den F/O heran (der Film ist aus den 60er) ;)

http://www.youtube.com/watch?v=K2tGbsQkIc0&feature=related

 

 

Gruß

Johannes

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  • 2 Wochen später...

Kleiner Nachschlag:

In dem Fall ist es egal wieviel Erfahrung er hat, weil es nur ein Frachtflugzeug ist. Wenn das verunglueckt gibt es keine grossen Traenen. Hart, aber so ist es.

The Independent Pilots Assn. (IPA), representing about 2,700 United Parcel Service (UPS) pilots, petitioned a US federal court in Washington Thursday, challenging cargo carriers' exemption from new pilot flight time, duty and rest regulations finalized by FAA Wednesday (ATW Daily News, Dec. 22).

 

FAA's Notice of Proposed Rulemaking (NPRM) on pilot fatigue issued in September 2010 did include airfreight airlines (ATW Daily News, Sept. 13, 2010). But FAA chose to exclude cargo carriers from the final rule, instead giving them the option to opt into the new requirements (ATW Editors' Blog, Dec. 21). "Covering cargo operators under the new rule would be too costly compared to the benefits generated in this portion of the industry," FAA stated.

 

IPA attorney William Trent said the union does not seek to delay implementation of the rule (US airlines must comply with the new regulations by Dec. 21, 2013), but wants cargo airlines included within the scope of the rule. FAA made clear in the text of the new rule that cargo was excluded based on a cost-benefit analysis, saying that cargo "compliance costs significantly exceed the quantified societal benefits."

 

Implementation of the rule is expected to cost airlines $297 million. FAA contended that including cargo carriers would add another $306 million in costs for the airline industry. In a footnote to the rule, the agency explained why it believes imposing such costs on airfreight operators are not worth it: "The projected benefit of avoiding one fatal all-cargo accident ranges between $20.35 million and $32.55 million, depending on the number of crewmembers on board the aircraft."

 

Trent said in a statement that FAA's new rule is plagued by "internal inconsistency," adding, "For example, the FAA states that current regulations do not adequately address the risk of fatigue and that the maintenance of the status quo presents an 'unacceptably high aviation accident risk.' Yet two of the very factors that the FAA cites as exacerbating the risk of pilot fatigue—operating at night and crossing multiple time zones—are more present in cargo operations than in passenger operations."

 

He accused FAA of providing insufficient information on how it conducted the cost-benefit analysis that led to cargo's exemption. "The rule is wholly and utterly opaque when it comes to providing any factual support for the cost-benefit conclusions reached," Trent said.

http://atwonline.com/international-aviation-regulation/news/ups-pilots-mount-legal-challenge-faas-pilot-fatigue-rule-1222

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