Gast Roland Tenger Geschrieben 6. Oktober 2011 Geschrieben 6. Oktober 2011 Artikel aus Flightglobal.com: Eurocopter targets safety boost with hybrid helicopter ***************************************** Eurocopter has successfully tested a new safety feature on an AS350 helicopter that combines a regular turboshaft powerplant with an electric motor that will provide power to the rotors in the event of a main engine failure, enabling a safer autorotation landing. The demonstrator helicopter is a production version of Eurocopter's light single-engine AS350, which has been equipped with a supplementary electric motor. In the event of an engine failure, the electric motor provides power to the rotor, allowing the pilot greater control of the aircraft during descent. The airframer is now studying how to bring the concept to maturity and implement it on its production aircraft. "Eurocopter's research and development efforts are used every day to push the frontiers by increasing helicopter safety and performance for the benefit of our customers, and we are proud to have brought the first helicopter equipped with an internal combustion engine and electric propulsion system to flight," said Lutz Bertling, Eurocopter president and chief executive. Hybrid power has the potential to cut fuel consumption in the future, he said. The AS350 hybrid demonstrator has its electric motor and lithium ion polymer battery installed in the centre area of the helicopter. Link zu diesem Artikel:http://www.flightglobal.com/news/articles/eurocopter-targets-safety-boost-with-hybrid-helicopter-362886/ Gruss Roland Zitieren
Marco Riva Geschrieben 6. Oktober 2011 Geschrieben 6. Oktober 2011 Sikorsky testete da direkt mit einem Elektromotor und Batteriebetrieb. http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_Firefly Marco Zitieren
wmayer Geschrieben 6. Oktober 2011 Geschrieben 6. Oktober 2011 Naja, das Eurocopter-System unterscheidet sich ganz erheblich vom Sikorsky-Prototypen. Bei diesem ist der ganze Antrieb elektrisch. Aufgrund des noch für längere Zeit bestehenden Nachteils der (zu) schweren Batterie wird dieses System wohl noch längere Zeit auf sich warten lassen... Das EC-System hingegen klingt wirklich genial! Ein E-Motor mit einem Akku mit relativ geringer Kapazität (geringes Zusatzgewicht) in einem konventionellen Single-Engine Heli eingebaut ermöglicht es, im Falle eines Engine Failures zuerst mal sicher (z. Bsp. vom Gelände weg) eine AR einzuleiten und dann eine saubere kontrollierte Landung wieder mit Elektro-Unterstützung hinzukriegen. Klingt wirklich sehr vielversprechend, vor allem im Hinblick auf die unsäglich traurige Single-Engine / Twin-Engine Diskussion... just my 2 cents... walter Zitieren
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