kerosin Geschrieben 9. Oktober 2010 Geschrieben 9. Oktober 2010 As of September 28, 2010, the Maverick is S-LSA Certified. Flight has always been one of man's greatest dreams. While this dream has been grasped, the sky remains dominated by specialized equipment capable of little more than that for which they were originally envisioned. The Maverick aims to change that. Rugged and untraditional, the Maverick is designed to be a platform for whatever task you need it to perform, whether it be checking pipelines or cattle from the air or delivering medicine to tribes in the heart of the jungle. The key to the Maverick's adaptability is that it transforms easily from an off-road buggie into a small aircraft, with detachable pontoons in the works for even more fluid navigation of otherwise impassable terrain. The Maverick is the true flying car: drivable on public roads with a civilian driver's license, and pilotable when airborne under S-LSA/E-LSA certification. Preparation for flight is quick and simple, thanks to I-TEC's innovative wing deployment system, which also provides the Maverick maneuvering capabilities unique among powered parachutes. Vielleicht sollte man die BAZL-Umfrage um einen weiteren Typ erweitern :-) UltraLight Fliegerei / Gyros etc in CH > wichtige BAZL-Umfrage bis 15. Okt. Zitieren
Flying-Andy Geschrieben 10. Oktober 2010 Geschrieben 10. Oktober 2010 ....würde mich nicht wundern, wenn das Militär daran Interesse bekommen würde. :cool: ...Abwurf aus einer Transall oder so, schnell vor Ort zu gezieltem Kampfeinsatz fahren und dann wieder davon fliegen, bevor der Gegner überhaupt richtig mitbekommen hat, was passiert ist. :009: Gruässs Andy :) Zitieren
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.