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FSX FSX Acc. F/A-18 Flares


AirTiger

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Hallo zusammen

kann mir jemand sagen ob und wo ich Realistische Flares der Standart FSX Acceleration F/A-18 finden kann?

Vielleicht könnte mir jemand auch einen Link geben das fände ich natürlich noch besser.

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Hi!

Realistische Flares gibts für den Microsoft FS nicht! Ich hatte mal ein paar Versuche getätigt mit photorealen Flares:

 

miroflare2.jpg

 

Das dumme ist nur, guckst Du von der anderen Seite, fliegen die Flares in die verkehrte Richtung hehe!

Schuld daran ist die Effekt Engine von MS.....what else...

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Hallo Beat

Danke für deine Antwort könntest du mir diese Flares schicken? Das fände ich cool dann hätte ich endlich Flares die gut aussehen.

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Genau für das wöre ich auch interessiert!!!

 

Oder gibt es MG Raketen oder Bomben (Natürlich ohne Explosion, nur für ziehlübungen :))

Wäre toll wenn es was gäbe

 

E Gruess

Dario

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Johan "Bigfoot"
Genau für das wöre ich auch interessiert!!!

 

Oder gibt es MG Raketen oder Bomben (Natürlich ohne Explosion, nur für ziehlübungen :))

Wäre toll wenn es was gäbe

 

E Gruess

Dario

 

Hallo Dario

 

Ja die gibt es in ein freeware Program fur FSX sonds sind einige Flugzeug modellen von IRIS damit ausgestattet wie der PC-9 und F-16D.

 

Sehe diese Video fur ein gutes Beispiel:

 

 

Beispiel IRIS Pro Series F-16D Fighting Falcon CCIP Test:

 

 

und: Bombing Run:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ltm-qaPTKMk

 

und nochmal IRIS Pro Series F-16D Fighting Falcon:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mP6bOrOdkUw

 

und noch ein Beispiel (Irak Krieg im FSX.):

 

http://lotus-films.blogspot.com/2008/01/lament-deleted-scenes.html

 

Noch ein Beispiel mit Swiss F18's: http://www.flightforum.ch/forum/showthread.php?t=72926

 

Raketen Effect:

http://simviation.com/fsxmisc7.htm

in diesem Pack sind div.Bomben- und Raketentypen enthalten.

 

und es gibt noch viel mehr im Internet wie US oder UK Waffen.

 

FSX Weapons Pack

A collection of US and UK droppable bombs and missiles (using shift D).

by Christopher Sykes, Gmax models by David Brice (British weapons) and FSDS by Kotaro Akikawa (US weapons)

 

Available at FlightSim: http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fsec=0&fname=weapons4.zip

 

und wenn das noch nicht reicht kann mann noch ein Piltz / Mushroom (Nuke) benutzen:

 

 

Gruss Bigfoot. :cool:

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danke leute aber habe hier noch nen problem bei der Instalation!

 

unbenannt1232.png

 

Habe es mal zuunterst eingefügt nach anleitung

 

In der Anleitung steht dass man es beii einer Aircraft einfügen muss!!!

 

Leider gibt es dort keine Aircrafts!!! :007:

 

Und noch ne frage wenn ich zwei waffen ins gleiche flugzeug einfüge und umschalt+D drücke feuert es dann beide ab oder was?

 

E Gruess

dario

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Johan "Bigfoot"
danke leute aber habe hier noch nen problem bei der Instalation!

 

unbenannt1232.png

 

Habe es mal zuunterst eingefügt nach anleitung

 

In der Anleitung steht dass man es beii einer Aircraft einfügen muss!!!

 

Leider gibt es dort keine Aircrafts!!! :007:

 

Und noch ne frage wenn ich zwei waffen ins gleiche flugzeug einfüge und umschalt+D drücke feuert es dann beide ab oder was?

 

E Gruess

dario

 

Hallo Dario

 

Vielleicht gibt es hier denn Losung: :005:

 

FSX-How to get weapons.

 

 

Gruss Bigfoot. :cool:

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Hallo Bigfoot

1) ich kann nicht so gut Englisch und verstehe daher nicht ganz alles:)

2) Ich glaube da steht das gleiche wie in der Anleitung (unten)

3)Nach meinen Englischkentnissen ist es so dass ich es bei einem Flieger einfügen muss und diese Datei finde ich nicht!!!

 

Welcome to the weapons pack for FSX!

Created and modified by Chris Sykes!

 

This weapons pack is divided into two sections, the US weapons pack and the British Pack, overall the packs are designed to be a basic but fun add on to FSX, enabling you to drop bombs and shoot missiles! Yes I did say shoot missiles! The US weapons pack has an extensive collection of weapons created in FSDS, a staggering 68 individual weapons with different variants too! A big thank you and most of the credits goes to Kotaro Akikawa, who uploaded his FSDS model source weapons pack at simviation.com. The British weapons pack is a collection of weapons, generously given from David Brice, made in GMAX and uses an attached effect!

 

 

 

COPYRIGHT INFORMATION

This pack and contents should not harm either your flight simulator or computer, but I take no responsibility if either of which are harmed! This pack and contents are copyrighted to myself, with the FSDS source files being copyrighted to Kotaro Akikawa and the GMAX source files copyrighted by David Brice.

 

Restrictions of use are as follows;

 

All files included in this pack may not be used for any projects whether freeware, shareware or payware with out prior permission by myself.

Personal use is fully permitted, however if used for flights/missions to be uploaded to any website, the pack or parts of, must not be uploaded with/inside the mission/flight pack, however a link/address should be included with the documentation pointing the user to the website where this weapons pack can be download from.

This weapons pack may not be uploaded to ANY site with out express permission by myself.

 

 

Comments, questions and support can be gained through "chrissykes314@hotmail.co.uk"

 

 

IMPORTANT INFORMATION

 

Before I go any further I shall explain what the US weapons pack can and cant do! All bombs, whether dumb or guided (With exceptions listed below), explode upon impact with the effect file included. However the missiles and glide bombs do no explode upon impact! Please take note of this, as they are classed under a different object to the bombs, which denies impact effects.

 

Cluster bombs use a different effect therefore they do not look like the cluster bomb explosions.

 

The Incendiary bombs use a fire explosion but look too small for a normal incendiary explosion.

 

Missiles + Glide Bombs, both Air to Ground/Air have forward motion, which may at some points in your flying may give adverse display of both position of the object but also forward motion. You may at times see the objects running along the surface of the ground/sea, also at various bank and pitch angles the objects may drop/release from strange points and also move forward at strange angles, this is something out of my control and is due to the flight simulator. Another point with the missiles is that they do not have rocket effects and smoke trail effects; this is due to them being exported using FSDS.

 

The British weapons pack is a bit more enhanced, with missiles having attached contrail effect to look like rocket trail but this only lasts for a short time.

 

Lastly the biggest limitation of Flight Simulator is that you can only have one object to drop at one time.

 

 

 

INSTALLATION

 

To install the weapons into FSX, you need to follow these instructions carefully!

 

1, extract the "Effects" folder to your main FSX folder, select over write, there should not be anything overwritten however you can extract to somewhere else and install manually.

 

2, Open the folder "US Weapons Pack" and extract the folder "SimObjects" to you main FSX folder, again there should not be anything overwritten, repeat actions for the folder "British Weapons Pack".

 

3, this is the hard part of the weapons installation! You need to create a saved flight with an aircraft that you wish to drop weapons from, when you have done this you will need to add two lines to the saved flight, these are located in the folder "\My Documents\Flight Simulator X Files", open the saved flight using notepad, the name should just be something like "flight", do not try to open any of the other files, such as the flight.wx, flight.fssave. You will need to add these two lines to the saved flight;

 

[DroppableObjects.0]

ObjectSet.0=**********, ^^^^^^^^^^^^

 

Now add the weapon of your choice (copy the weapons name and past over the *'s), from the list below and the number of available weapons to drop (any number you wish, write over the ^'s). Once you have done this you save the saved flight and exit notepad, now go load that flight up in FSX and go drop bombs or fire missiles using the key press "shift + D"

 

Please note! It is critically important that you use the names below exactly as they point to the individual objects!

 

US Weapons Pack;

Air to Air Missiles;

Aim-4D

Aim-4F

Aim-4G

Aim-7E

Aim-7F

Aim-7M

Aim-7MH

Aim-9B

Aim-9D

Aim-9E

Aim-9H

Aim-9L

Aim-9M

Aim-9X

Aim-54C

Aim-120A

Aim-120B

Aim-120C

Aim-132

 

Air to Ground Missiles;

Agm-12C

Agm-45

Agm-62I

Agm-62IERDL

Agm-62II

Agm-62IIERDL

Agm-65A

Agm-65B

Agm-65D

Agm-65E

Agm-65F

Agm-65G

Agm-78B

Agm-84D

Agm-84E

Agm-88A

Agm-88C

Agm-114B

Agm-114C

Agm-114F

Agm-114K

Agm-119B

Agm-122A

Agm-123

Agm-142

 

Guided Bomb Units;

GBU-10

GBU-12

 

Hofffe ihr wisst noch lösungen :)

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Johan "Bigfoot"
Noch ne frage wo kann ich den Piltz Downloaden?

Gruess

Dario

 

Hallo Dario

 

Aus denn IRIS F16D handbuch noch diese info:

 

As pioneered in our PC-9 software, we have also included the option to drop Mk-82 Paveway II Laser Guided Bombs from the F-16D in this package.

 

We recommend you follow the instructions contained in this document to set up your own customized ground attack situation in Flight Simulator X.

 

1. Create a situation in FSX with your favorite IRIS F-16D CAS model at the airfield of your choice.

 

2. Save the situation as a name of your choice. (i.e. F-16 Bombing Test)

Close Flight Simulator X and navigate to your;

‘My Documents/Flight Simulator X Files’ folder.

 

3. In that folder you should see a file with the name of your saved

situation followed by an .flt suffix. As I named my situation „F-16 Bombing Test‟ my saved file I‟d look for is „F-16 Bombing Test.flt‟

 

4. Open the required .flt file in notepad.

 

5. Scroll to the very bottom of the notepad document and copy the following text in;

[DroppableObjects.0]

ObjectSet.0=GBU-12 Paveway, 8

 

6. The number at the end of „GBU-12 Paveway‟ corresponds to the amount of bombs carried. For accuracy, I‟ve gone with eight, however you can adjust the number to suit your needs.

 

7. Once you‟ve pasted the text into your document, save the file and reload the situation in Flight Simulator X.

 

You should now find you‟re sitting at the airfield of your choice in the F-16D you chose with an onscreen indication that you‟re carrying Paveway bombs.

 

To drop the bombs, you need to assign a joystick switch or keyboard command to the „release droppable objects‟ command in Flight Simulator X.

 

Please note that the CAS model is the ONLY model with visibly disappearing bombs. Whilst you can add bombs to any saved file, only the CAS model will have the bombs disappear from the rack as you drop them.

 

A pre-saved situation file is located in your „Microsoft Flight Simulator X/IRIS Pro Series/F-16D Viper/Saved Flights/‟ folder. Simply copy the contents into your appropriate „My Documents‟ folder and you should be able to load the Eglin Strike Training Sortie, all armed up!

 

Gruss Bigfoot. :cool:

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@Dariot: Du musst einen Flug erstellen und den abspeichern. Dann gehst du (bei Vista und 7) unter "Dokumente". Dort findest du nen Ordner namens "Flight Simulator X-Dateien". Dort ist ne .flt-Datei mit dem Namen, unter dem du den Flug gespeichert hast. Öffne diese mit dem Editor und blättere ganz nach unten. Dann fügst du

[DroppableObjects.0]

ObjectSet.0=**********, ^^^^^^^^^^^^

ein. Die * musst du mit dem Namen deiner gewünschten Waffe ersetzen (Copy-Paste). Bei den ^ gibst du die Anzahl ein, welche du von der Waffe willst. Dann speicherst du. Anschliessend im FSX den Flug laden (Achtung: wenn du das Flugzeug wechselst, gehen die Waffen verloren!). Dann kannst du glaub mit SHIFT+D eine Bombe/Rakete abschiessen. Kannst die Taste so oft drücken, bis du keine Waffen mehr on Board hast.

Hoffe ich konnte dir helfen!

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