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Flight Planning Fragen


Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hallo

 

Ich bin gerade am lernen für meine Theorie Prüfung. Leider hab ich, wie ich gerade merke, ein paar Probleme beim Höhe berechnen...

 

z.b Bei folgenden Fragen:

 

Frage1:

According to the chart the minimum obstruction clearance altitude (MOCA) is 8500ft. The meteorological data gives an outside air temperature of -20°C at FL 85. The QNH, given by a met. station at an elevation of 4000ft, is 1003hPa. What is the minimum pressure altitude which should be flown according to the given MOCA?

Richtige Antwort: 8800ft

 

Frage 2:

An aircraft is in cruising flight at FL095, IAS 155kt. The pilot intends to descend at 500ft/min to arrive overhead the MAN VOR at 2000ft (QNH 1030). TAS will remain constant during descent, wind is neglegible, temperature is standard. The pilot must start the descent at a distance from MAN of:

Richtige Antwort: 48nm

 

Frage3:

An aircraft, following a 215° true track, must fly over a 10600ft obstacle with a minimum obstacle clearance of 1500ft. Knowing the QNH received from an airport close by, which is almost at sea-level, is 1035 and the temperature is ISA-15°C, the minimum flight level will be:

Richtige Antwort: 140

 

Würde bitte eure Hilfe brauchen!!!

Danke Danke

Geschrieben
Hallo

 

Frage 2:

An aircraft is in cruising flight at FL095, IAS 155kt. The pilot intends to descend at 500ft/min to arrive overhead the MAN VOR at 2000ft (QNH 1030). TAS will remain constant during descent, wind is neglegible, temperature is standard. The pilot must start the descent at a distance from MAN of:

Richtige Antwort: 48nm

so würd ichs machen:

1. Berechne die TAS in [kt] (so um 175-185 kt?)

2. Berechne mit FL095 und QNH die Höhe H1 [ft] (so um 10000+ ft?)

3. (Höhendifferenz H1-2000 ft) / (500 ft) ergibt die für den Sinkflug mit 500ft/min Sinkrate benötigte Zeit T1 in [min]

4. TAS * T1/60 ergibt die Distanz in [nm]

Geschrieben

die theorie ist schon einige Zeit her bei mir, aber ich probiers mal :008:

 

 

Frage1:

According to the chart the minimum obstruction clearance altitude (MOCA) is 8500ft. The meteorological data gives an outside air temperature of -20°C at FL 85. The QNH, given by a met. station at an elevation of 4000ft, is 1003hPa. What is the minimum pressure altitude which should be flown according to the given MOCA?

Richtige Antwort: 8800ft

 

 

EDIT: ist ein post weiter unten besser beschrieben :)

 

 

 

Frage 2:

An aircraft is in cruising flight at FL095, IAS 155kt. The pilot intends to descend at 500ft/min to arrive overhead the MAN VOR at 2000ft (QNH 1030). TAS will remain constant during descent, wind is neglegible, temperature is standard. The pilot must start the descent at a distance from MAN of:

Richtige Antwort: 48nm

 

IAS 155 = ~180KTS TAS auf der Höhe

FL095 = ~ 10.000ft bei QNH1030

bedeutet du musst von 10.000 auf 2.000 sinken mit 500ft/min = 16 minuten

bei 180KTS TAS fliegst du in 16 min genau 48nm

 

 

Frage3:

An aircraft, following a 215° true track, must fly over a 10600ft obstacle with a minimum obstacle clearance of 1500ft. Knowing the QNH received from an airport close by, which is almost at sea-level, is 1035 and the temperature is ISA-15°C, the minimum flight level will be:

Richtige Antwort: 140

 

 

215° = westbound = even FL

obstacle @ 10.600 ft + 1.500ft clearance = minimum altitude 12.100ft

12.100 + temperaturkorrektion -15°C ISA = ~12.800ft

12.800 - 22hpa QNH korrektur ergibt ~FL122

 

FL120 wäre also zu niedrig, FL130 geht nicht weil du einen westbound track fliegst, also das nächsthöhere FL140

 

 

Mit freundlichen Grüßen

Christian aus Wien

 

lernst du für die prüfung in wien?

dann kann ich dich beruigen fragen in dieser art kommen bei der ACG nicht dran in FPL ... dafür in GNAV :(

 

MfG

Berni

Geschrieben

Frage Nr1.

 

The QNH ist ISA -10hpa (1003 anstatt 1013,25)

dh. du kannst theoretisch 10X30ft=300ft weniger pressure altitude fliegen 8200ft (würde ich nie:))

 

aber;

 

Auf dem FL 85 hast du -20°C. dh. ISA -18°C (Auf dem FL 85 sollte -2 herschen nach ISA). Da müssen wir wieder nach oben korigieren und zwar 4% per -10°C ISA Abweichung. Also für -18°C würde ich etwa 7% von 8200ft dazu rechnen:

 

8200 + 575 = 8775 ~ 8800ft

 

 

Temperatur tiefer als ISA = altimeter zeigt mehr als wir tatsächlich fliegen

 

Hoffe dass ich die Frage richtig verstanden habe.

 

Gruss

 

Rasha

Geschrieben

Super danke für eure Antworten;) Ja ich lern für IFR Prüfung in Wien. Hmm laut Fragenkatalog kommen solche Fragen.

Danke nochmal

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