Zum Inhalt springen

hudson landung und die GA


Empfohlene Beiträge

Geschrieben

ein paar gedanken aus einem kurzen artikel auf aopa.org dazu, auch für uns kleine interessant und aktuell:

 

"...“If you have an emergency shortly after takeoff, the call of the runway behind you can be extremely strong,” Landsberg said. “But time and again we see pilots desperately trying to make it back stall and spin into the ground instead. Look for the best option within a few degrees of your flight path.”

 

Finding a good option can be especially difficult in urban areas, making it important for pilots to know what their choices are before an emergency strikes.

 

“Pilots should memorize the best emergency landing locations at their home airport and any other fields they visit regularly,” Landsberg said. “At new airports, it’s a good idea to make note of potential emergency landing locations as you approach. That way you have a mental map ready when you take off again.”...."

 

 

gesamter artikel auf

http://www.aopa.org/training/articles/2009/090116airbus.html

 

 

mfg

wolfgang kugler

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...