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True Altitude vs. Indicated Altitude


Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Andi,

 

Was Du da zeigst ist D E N S I T Y A L T I T U D E und hat mit der korrekten Antwort auf die ursprüngliche Frage in erster Näherung absolut rein gar nix zu tun.

 

Gruss

 

Philipp

Geschrieben

Nochmal vielen Dank für all die tollen Antworten. Ist echt spitze, wie rasch einem hier geholfen wird. Diese Woche habe ich nun auch die interne Prüfung in meiner Flugschule abgelegt und es ist alles gutgegangen. Als Nächstes darf/muss ich nun am 28. November zum BAZL-Test antreten. Augen zu und durch, ich hoffe, es geht alles glatt. Ich freu mich echt darauf, all die Pflichtprogramme hinter mir zu haben, und mich dann endlich aufs Fliegen zu konzentrieren :p

Geschrieben

Salü zäme,

 

c. Temperature also has an effect on the accuracy of altimeters and your altitude. The crucial values to consider are standard temperature versus the ambient (at altitude) temperature. It is this "difference" that causes the error in indicated altitude. When the air is warmer than standard, you are higher than your altimeter indicates. Subsequently, when the air is colder than standard you are lower than indicated. It is the magnitude of this "difference" that determines the magnitude of the error. When flying into a cooler air mass while maintaining a constant indicated altitude, you are losing true altitude. However, flying into a cooler air mass does not necessarily mean you will be lower than indicated if the difference is still on the plus side. For example, while flying at 10,000 feet (where STANDARD temperature is -5 degrees Celsius ©), the outside air temperature cools from +5 degrees C to 0 degrees C, the temperature error will nevertheless cause the aircraft to be HIGHER than indicated. It is the extreme "cold" difference that normally would be of concern to the pilot. Also, when flying in cold conditions over mountainous country, the pilot should exercise caution in flight planning both in regard to route and altitude to ensure adequate en route and terminal area terrain clearance.
Ich meine Dies ausgesagt zu haben. Hier der gesamte Beitrag der FAA.

Sollte ich mit der ISA-Karte verwirrung gestiftet haben, bitte ich um Entschuldigung; mir hat diese bildliche Darstellung geholfen, auf jedwelche Formulierung korrekt zu antworten. Im Beitrag 571402 bin ich tatsächlich in einigen Ausführungen in die Density-alt abgeschweift, die nichts mit der Fragestellung zu tun haben... :o

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