Berni Geschrieben 10. Januar 2007 Teilen Geschrieben 10. Januar 2007 Proximity Switch Electronic Unit (PSEU) LightIlluminated (amber) – • on the ground – • a fault is detected in the PSEU, or • an overwing exit flight lock fails to disengage when commanded. • in-flight – • inhibited from thrust lever advance for takeoff until 30 seconds after landing. Proximity Switch Electronic Unit (PSEU)The PSEU monitors the following systems: • takeoff configuration warnings • landing configurations warnings • landing gear • air/ground sensing. The PSEU, its sensors, and its input signals are monitored for internal faults. When designated faults are detected, a PSEU light on the aft overhead panel illuminates, and the OVERHEAD system annunciator light and MASTER CAUTION lights illuminate. Das PSEU light leuchtet also wenn ein Fehler in folgenden Systemen besteht: • takeoff configuration warnings • landing configurations warnings • air/ground sensing • overwing exit flight lock • PSEU computer • PSEU sensoren • landing gear ..(bei welchen "landing gear faults" genau??) Ist das so vollständig bzw. richtig? Vielleicht gibts ja noch detaillierte Angaben dazu.. IfixPlanes...:005: Vielen Dank, Gruß Berni Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
IFixPlanes Geschrieben 10. Januar 2007 Teilen Geschrieben 10. Januar 2007 Die PSEU ist wie du schon richtig schriebst eine Proximity Switch Electronic Unit. Das Hauptaugenmerk liegt dabei auf Proximity. Das bezieht sich darauf, das diese Box sämtliche Proximity-Switche (Annäherungsschalter) im Außenbereich oder in Bereichen die mit Feuchtigkeit Probleme haben könnten überwacht. In der 737CL gab es hinter der Klappe am lower Nose Compartment massen an Relays und Schaltkarten die unter anderem auch Air/Ground schalteten. In der 737NG macht das jetzt ein "Computer" --- die PSEU. Sie hat also folgende Funktionen: - gibt Signale für die Positionsanzeige der Fahrwerke (Up/Down und Compressed/Extend) - Air/Ground umschaltung (durch Compressed/Extend) - Gibt die "Landing gear not down" Warning - Überwachung des "Landing gear transfer valve" - Gibt die "Takeoff (aural) warning - Gibt die "Door warning" - Gibt die "Speedbrake deployed" Anzeige Da es leider keine gesammelten Informationen über das Aufleuchten des PSEU Lichtes gibt, muss ich es einzeln aus dem AMM raussuchen. Ich hoffe du gibst mir ein paar Tage Zeit. Im Normalfall liest du nämlich bei dem Aufleuchten des PSEU Lichtes den Fehlercode direkt aus der PSEU aus. Da das so an die 200 Fehler sein könnten, wird das ein wenig dauern. Die Info kommt aber bestimmt. Zum Anfang erst mal die Info, das zwischen Dispach und NON-Dispatch Fehlern unterschieden wird. Leuchtet das PSEU Licht auf und es geht bei Master Caution Reset aus, kannst du damit Fliegen. Bleibt das Licht aber an, musst du den Fehler beheben lassen. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Berni Geschrieben 11. Januar 2007 Autor Teilen Geschrieben 11. Januar 2007 Ganz herzlichen Dank Ingo, sehr interessant! Du musst Dir nicht die Mühe machen und die ganzen Einzeldaten für mich heraussuchen. Mir war einfach nicht ganz klar ob die PSEU nur (Warn)Systeme überwacht oder selbst ein operatives System darstellt. Gruß, Berni Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Robin Geschrieben 11. Januar 2007 Teilen Geschrieben 11. Januar 2007 Es operiert leider in dem Sinne, dass es meistens dann aufleuchtet, wenn man es gerade nicht braucht und vor allem leider nicht nur auf Recal und es mag vor allem sehr gerne in Ägypten aufleuchten, wenn man sich den 14h nähert..............:005: :005: :005: Aber mal im Ernst. Falls Lust und Zeit hast vorhanden, dann wäre ich interessiert an den Ausführungen des AMM. So was hab ich leider nicht in meiner Bibliothek. P.S. Berni, schon im TR? Wenn ja, wo? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
iceman007 Geschrieben 11. Januar 2007 Teilen Geschrieben 11. Januar 2007 Hallo zusammen, hier mal ein paar Infos aus unseren Schulungsunterlagen: PROXIMITY SWITCH ELECTRONICS UNIT Purpose The proximity switch electronics unit CPSEU) does these functions for the air/ ground system: - Monitors the landing gear compressed sensors - Operates the air/ground relays - Sends air/ground discrete signals. location The PSEU is in the forward equipment compartment. You get access to the PSEU through the access door on the bottom on the airplane, forward of the nose landing gear wheel well. Physical Description The PSEU is an LRU with two internal circuit cards and a BITE panel on the front. Two lights below the BITE panel show if the air/ground systems are in the air mode. A placard on the front of the PSEU has instructions to operate the BITE. Functional Description The PSEU processes signals from the air/ground sensors and sends air/ground signals to airplane systems and air/ground relays. The PSEU also does these functions: - Landing gear position indication - Landing gear transfer valve control - Landing gear not down warning - Takeoff (aural) warning - Door warning - SPEEDBRAKES EXTENDED amber light. See the landing gear position indicating and warning system section for more information about. (AMM PART I 32—61) See the landing gear control system section for more information about the landing gear transfer valve. (AMM PART I 32—31) See the door warning system section for more information. (AMM PART I 52—70)See the speedbrake control system section for more information.(AMM PART I 27—62) CAUTION: USE THE PROCEDURES IN 20—40—12 WHEN YOU REMOVE AND INSTALL THE PSEU. THE PSEU CONTAINS CIRCUITS WHICH CAN BE DAMAGED BY STATIC ELECTRICAL DISCHARGE. General The PSEU can help you find and isolate a fault in the systems that the PSEU monitors and controls. Frontpanel BITE on the PSEU lets you interface with the BITEfunctions in the PSEU. ATTENTION: The BITE does not operate when the forward access door is closed. Fault Indication The PSEU amber light on the P5 aft overhead panel comes on when a no— dispatch type of fault is stored in the memory of the PSEU. The light does not come on during these times: - Airplane in the air - One or both thrust levers in takeoff position - Less that 30 seconds after landing. The OVERHEAD light on the right master caution system annunciator and the master caution lights come on whenthe PSEU light comes on. The PSEU light also comes on when you push the right master caution system annunciator if a dispatch type offault is stored in the memory of the PSEU. The PSEUthen goes off when you push the master caution light. PSEU BITE Menu These are the items in the main menu of the PSEU BITE: - EXISTING FAULTS - FAULT HISTORY - GROUND TESTS - AIR/GND OVRD - OTHER FUNCTNS. If the access door to the forward equipment compartment is closed when you push the ON/OFF switch, the message TEST INHIBIT shows instead of EXISTING FAULTS. EXISTING FAULTS The EXISTING FAULTS selection does a check of the interfaces to the PSEU and the inside of the PSEU. Italso lets you reset latches in the PSEU. FAULT HISTORY The FAULT HISTORY selection shows fau[t information that is in the non—vol- atile memory (NVM) in the PSEU. GROUND TESTS The GROUND TESTS selection lets you do these tests: - LRU replacement test - PSEU self test - Landing gear transfer va~ve test - SPEEDBRAKES EXTENDED light operation test - Takeoff warning test - PSEU BITE display test. AIR/GND OVRD The AIR/GND OVRD selection lets you change the air/ground outputs from the PSEU. OTHER FUNCTNS The OTHER FUNCTNS selection lets you do these functions: - Takeoff warning report - Landing gear transfer valve report - See sensor information - Monitor PSEU inputs and outputs - See PSEU configuration. Hoffe das war nicht zuviel. Mittlerweile könnte man den Thread ins Technik Forum verschieben :008: :008: So long Frank Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
Robin Geschrieben 11. Januar 2007 Teilen Geschrieben 11. Januar 2007 Hey, Klasse Arbeit und vielen Dank für die Mühe..... Interessant mal sowas im Detail zu lesen...:) :) :) Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
IFixPlanes Geschrieben 11. Januar 2007 Teilen Geschrieben 11. Januar 2007 Copy ---> Paste (inklusive der Schreibfehler) Frank, du Held :p :009: Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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