Zum Inhalt springen

Why you're not allowed to play in the cockpit!!


Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Ich weiss ja nun nicht, ob dieses Thema in den Stammtisch gehört, oder ob es im Bereich Fliegen und Technik besser aufgehoben ist. Ich weiss nicht mal, ob der Bericht echt ist, oder ob es sich tatsächlich um Schulungsunterlagen von Continental für ihr Kabinenreinigungspersonal handelt. Die Bilder lassen vermuten, dass was dran ist. Alles das werde ich jetzt hoffentlich herausfinden.

 

Why you're not allowed to play in the cockpit!!

 

Actual Cockpit Voice Recorder (CVR) Transcripts:

 

Mechanic #1: "Hey Bob I really don't think we're supposed to be up here."

 

Mechanic #2: "Tony, your such a worry wart. Anyhow, we're suppose to be up here remember, were cleaning this bird."

 

Mechanic #1: "Are your sure? I thought they told us to stay out of the cockpit"

 

Mechanic #2: ""Hey look at me I'm a pilot!!!...(Deep Voice) Ladies and Gentlemen this is your captain speaking were at an altitude of 30,000 feet and Oh my God watch out for that mountain.........Ahhhhhhhh (laughter).

 

Mechanic #1: Hey man cut it out....Hey don't touch that it says "engine start" on it...

 

Mechanic #2: Don't worry....they always turn these things off while their at the gate. (Engine sounds in background....mechanics unaware)

 

Mechanic #2: Ready for takeoff......VRRRRRROOOOM VRRRRROOOOM (Throttles rapidly moved from idle to full and back to idle and full again) WEEEEEEEE!

 

Mechanic #1: OH no were moving!!!

 

Mechanic #2: WERE GOING TO HIT THE WALL RUN

(Cockpit door opens and slams shut. Occupants heard running to back of the airplane screaming and yelling)

 

30 seconds later...... Throttles pulled back to idle.

 

(I Don't think those gentlemen have a job there anymore!!!)

 

image001.jpg

 

image003.jpg

 

image005.jpg

 

image007.jpg

 

image009.jpg

 

image011.jpg

 

image013.jpg

 

image015.jpg

 

image017.jpg

 

image019.jpg

 

image021.jpg

 

image023.jpg

 

Gruss Herbert

Geschrieben
...A parked Continental Airlines MD-80 jet lurched forward unexpectedly during an engine check...

 

...Two mechanics were on board the plane when the accident occurred, Anthony said. Six cleaners also were on the plane....

Also ich hab ungern Cleaner an Bord, wenn ich einen Run Up mache. Wer kann schon wissen, wie die sich verhalten wenn was passiert. Der Motor hustet mal kurz und die Putzies springen aus Panik aus der (nicht in Flight stehenden) Tür. Den Schreibkram danach mag bestimmt keiner :005:

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...