search Geschrieben 28. Juli 2005 Teilen Geschrieben 28. Juli 2005 Schon toll, wie einige Airports sich "auslutschen" lassen: Geneva Airport says it plans to offer an unspecified rebate on handling fees to airlines recording passenger volumes growth of 5% or more over the next three years. The rebate will be calculated on the basis of an actual minimum annual 5% growth of any scheduled airline’s passenger traffic at the airport, Switzerland's second-busiest after Zurich. “For some years now, Geneva International Airport has been developing a dynamic commercial policy to benefit all airlines, by being attentive to their needs and by listening to their problems, in the difficult competition conditions that air transport is experiencing,” says an airport spokesman. Handling fees will also be frozen for the rest of the year. The spokesman says that “very positive” development of passenger traffic at Geneva over the past two years has enabled the airport to waive an increase in passenger levy planned in 2004. He adds that landing charges have remained unchanged since 1997. Around 25% of Geneva’s airport traffic is currently with low-cost carriers such as UK low cost carrier EasyJet – which threatened some years ago to pull out of the airport if it did not obtain lower passenger charges. Geneva also plans to build a SFr20 million ($16.9 million) second terminal for low-cost carriers which will be financed by passengers using the terminal; a decision last year by Air France to take the airport to court over the plans delayed its opening from November 2005 to 2006. Air France had argued that all carriers will pay for the cost of the new second terminal and that it undermined long-standing airport customers while boosting the margins of low-cost carriers. Gruss, eldo Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
dens Geschrieben 29. Juli 2005 Teilen Geschrieben 29. Juli 2005 In der Vergangenheit hat EZS immer wieder gedroht GVA nicht mehr als Basis für ihre fünf Maschinen in der Schweiz zu betreiben, also Genf als "normale" Destination zu behandeln, falls sie den Billig-Terminal T2 nicht bekommt. Dieser Druck zu entweichen und seinen Hauptkunde zu behalten musste der Flughafen sich etwas einfallen lassen. Also ein Rabatt. EZS hat nun 33% Markanteil in Genf und ist damit der dortiger Nummer Eins. EZS wird ab November 6 Maschinen in Genf stationieren. Ok das ist ein Geschenk für EZS aber andere airlines werden auch profitieren. Zum Beispiel air France wird auch Rabatt haben weil sie 4 neue Linie geöffnet hat (Nantes, Biarritz, Bordeaux, Toulouse). lufthansa und British Airways auch (+6.8%). Die einzige Airline die nicht profitieren kann ist Swiss. Swiss hat immer weniger Passagiere ab Genf. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Mehr Optionen zum Teilen...
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