cosy Geschrieben 22. März Geschrieben 22. März Nach einer 'Stammtischrunde' im Clubhouse erlaube ich mir die folgende Tabelle (der EASA-Regulations) zu publizieren, um "sätmtliche Klarheit zu beseitigen".. Warum dies und warum jetzt und warum hier? Offenbar ist eine Aufbruchstimmung im Bereich Nachwuchs im Gange. Einige vom Ausland eingewanderte Piloten schlagen sich mit entsprechenden Gedanken herum. Einige, unverrückbare, felsenfest überzeugte alte Hasen aus der vor-EASA Zeit verbreiten Widersprüchliches/Falsches in diesem Kontext / besonders hier im franz. Sprachgebiet A pilot licence issued by a Member State in accordance with the national requirements shall be converted into a Part-FCL licence provided that the applicant complies with the following requirements: (a) for ATPL(A) and CPL(A), complete as a proficiency check the revalidation requirements of Part-FCL for type/class and instrument rating, relevant to the privileges of the licence held; (b) demonstrate knowledge of the relevant parts of the operational requirements and Part-FCL; (c) demonstrate language proficiency in accordance with FCL.055; (d) comply with the requirements set out in the following table: 1) CPL holders already holding a type rating for a multi-pilot aeroplane are not required to have passed an examination for ATPL(A) theoretical knowledge whilst they continue to operate that same aeroplane type, but will not be given ATPL(A) theory credit for a Part- FCL licence. If they require another type rating for a different multi-pilot aeroplane, they must comply with column (3), row (e)(i) of the table. Quelle cosy a.k. Bruno 1 Zitieren
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