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23.12.2020 | C-FSNQ | Boeing 737 MAX 8 | Ausweichlandung in Tuscon KTUS


engiadina

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https://www.aviation24.be/airlines/air-canada/boeing-737-8-max-suffers-hydraulic-fault-shuts-down-left-hand-engine-on-return-to-service-flight/

 

Anscheinend Problem mit der Hydraulik der Triebwerke und dann eine Meldung zur unregelmäßigen Kraftstoff Anzeige.

 

War ein leerer Überführungsflug nach Montreal um die Maschine wieder in Linienbetrieb zu nehmen.

 

 

Gruss

Marc

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Wir hatten hier im FF lang x breit die Risiken und Tücken vom Einmotten /konservieren und dann wieder ( intensiv) nutzen von Verkehrsflugzeugen gesprochen, vielleicht ist dieser Zwischen all ein stochastisches Exempel.

 

Zitierte Kommentare aus dem AVHerald - Forum: :

Verdacht auf "Standschäden" ?

@ Simon
By Spin on Saturday, Dec 26th 2020 01:06Z

 
Allow me to clarify: You can have "LOW PRESS" from the ENG1 or ENG2 Engine Driven Pump. The *engine* doesn't have hydraulics. The engines drive an EDP.

Some on a few forums are stating the things like "the engine lost hydraulic control" etc.

 

Fuel imbalance
By Billybob on Friday, Dec 25th 2020 23:24Z

 
Fuel imbalance is most likely from the result of the FQIS connectors being under torque and fuel inside the connector will cause faulty Data. There is a service letter out for this.
Bearbeitet von cosy
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  • FalconJockey änderte den Titel in 23.12.2020 | C-FSNQ | Boeing 737 MAX 8 | Ausweichlandung in Tuscon KTUS

Ich habe mal den Titel angepasst, denn es handelte sich keineswegs um eine Notlandung, sondern um eine Ausweich- oder Sicherheitslandung. Die Crew hat nur einen PAN-call abgegegen:

Zitat

An Air Canada Boeing 737-8 MAX, registration C-FSNQ performing positioning flight AC-2358 from Pinal Airpark Marana,AZ (USA) to Montreal,QC (Canada) with 3 crew, was enroute when the crew received a left engine (LEAP) hydraulic low pressure indication. The crew worked the related checklists, consulted with dispatch and maintenance, and decided to continue to Montreal. A short time later the crew received indication of a fuel imbalance from the left hand wing, shut the left hand engine down, declared PAN PAN and diverted to Tucson,AZ (USA) for a safe landing on runway 11L about 80 minutes after departure.

The Canadian TSB reported the aircraft was brought to a stop, inspected by safety vehicles and was subsequently escorted to the apron.

Quelle: http://avherald.com/h?article=4e0ef146

 

Nach unseren Regeln wäre ein Triebwerksausfall bei einem zweimotorigen Flugzeug automatisch eine Notlage (MAYDAY), aber dort scheint es anders gehandhabt zu werden.

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